Μοντέρνο Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και Προϊόντων
Πρόγραμμα:
- Σύγχρονη Τραπεζική Διοίκηση
Διάρκεια: 3 Μήνες (30 Ώρες)
Μονάδες ECVET: 1.2
Η εκπαιδευτική ενότητα οδηγεί σε Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης
Κόστος Σεμιναρίου: 350 €
Αρχικό κόστος σεμιναρίου χωρίς έκπτωση.
Κόστος με έκπτωση στα 250 €
για Ανέργους, Πολύτεκνους-Τρίτεκνους, AMEA, Πτυχιούχους-Φοιτητές ΠαΠει, Εργαζόμενους του Πανεπιστημίου Πειραιά (μόνιμοι ή με σύμβαση), Δημοτικούς Υπαλλήλους. Πληροφορίες
Κόστος με έκπτωση στα 300 €
για Προπτυχιακούς Φοιτητές ΑΕΙ/ΤΕΙ ή άτομα έως 30 ετών που είναι κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, Συμμετέχοντες προηγούμενων κύκλων, Εγγραφή σε τουλάχιστον δύο μαθήματα ίδιας περιόδου. Πληροφορίες
ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ
Για να προχωρήσετε στην παρακολούθηση της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας, παρακαλούμε εγγραφείτε σε αυτό μέσα από την ειδική φόρμα εγγραφής και παρακολούθησης μαθημάτων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια: 3 μήνες
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Καθ. Ε. Τσιριτάκης
Εκπαιδευτής Διδακτικής Ενότητας: ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΟΥΡΟΓΕΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Πληροφορίες Εκπαιδευτικής Ενότητας
“Σήμερα στον ανεπτυγμένο κόσμο ένα εντυπωσιακό 90% των ημερήσιων συναλλαγών εκτελείται ηλεκτρονικά. Τα ιδρύματα που γαντζώνονται στην άποψη ότι τα υποκαταστήματα παραμένουν (στη φυσική τους μορφή) στον πυρήνα των εταιρικών δραστηριοτήτων, δεν θα προσαρμοστούν εύκολα στον πελάτη του αύριο που σπάνια επισκέπτεται ένα κατάστημα ή στον πελάτη που δεν βλέπει κάποια ανάγκη για συναλλαγές στο ταμείο με μετρητά ή επιταγές. Εκείνοι που ακόμα κατατάσσουν το διαδίκτυο, τα ΑΤΜ και τις εφαρμογές των “έξυπνων” τηλεφώνων στα “εναλλακτικά” δίκτυα θα προσπαθούν χωρίς επιτυχία να προλάβουν τις εξελίξεις κατά την επόμενη δεκαετία, ενώ τρίτοι θα καταλαμβάνουν με αυξανόμενο ρυθμό ευκαιρίες παροχής υπηρεσιών που αποφέρουν κέρδη.”
Ελεύθερη απόδοση από το βιβλίο “Bank 2.0” του Brett King
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους συμμετέχοντες ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Δεν πρόκειται για ένα τυπικό μάθημα μάρκετινγκ και δεν θα αναλωθεί αναμασώντας έννοιες που μπορεί πολλοί να έχουν ακούσει σε προπτυχιακά μαθήματα Μάρκετινγκ. Η τραπεζική αγορά αλλάζει συνεχώς καθώς νέες τεχνολογίες περνάνε από το στάδιο του απλού εργαλείου για να καταλήξουν στο να γίνουν μόδα. Ο μέσος άνθρωπος, υιοθετεί καθημερινά καινούργιες τάσεις. Στη σκληρή Ελληνική τραπεζική πραγματικότητα χώρος για πραγματική ανάπτυξη υπάρχει μόνο για εκείνους που βλέπουν στο μέλλον. Ο πελάτης πλέον δεν χρειάζεται (ή δεν θέλει) να πάει στο κατάστημα. Οι υπηρεσίες που προσφέρει η τράπεζα είναι εκείνες που πρέπει να φτάσουν στον πελάτη. Γίνεται αυτό χωρίς να χαθεί η προσωπική επαφή;
Σε αυτό το πνεύμα και με βλέμμα στις εξελίξεις (Ελλάδα, εξωτερικό, νέες τεχνολογίες), θα προσπαθήσουμε να εφοδιαστούμε με χρήσιμη γνώση, για τον τραπεζικό λειτουργό και την τράπεζα, για τον υπάλληλο εταιρίας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και για την εταιρία.
Σήμερα διακρίνονται δύο παράγοντες που επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο προώθησης χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και προϊόντων. Ο πρώτος είναι η διάδοση και υιοθέτηση από τους πελάτες συσκευών που εξυπηρετούν την εξ αποστάσεως σχέση με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Ο δεύτερος είναι η κρίση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Και οι δύο αυτοί παράγοντες καθιστούν:
(α) ιδιαίτερα προβληματικές τις καθιερωμένες προσεγγίσεις του Μάρκετινγκ, και
(β) αναγκαία τη διαρκή ενημέρωση και κατάρτιση των στελεχών των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σχετικά με την εφαρμογή μοντέρνων μεθόδων.
Αρχικά θα ασχοληθούμε με τις βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ. Στη συνέχεια θα εστιάσουμε σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και προϊόντα. Θα αναλύσουμε τις τάσεις στη συμπεριφορά των πελατών και το πως μπορούν αυτές να αξιοποιηθούν για ενίσχυση της διακράτησης του πελάτη και της διεύρυνσης της πελατειακής βάσης με στόχο την αύξηση της αξίας της εταιρίας μας.
Η δομή του μαθήματος είναι η ακόλουθη:
- Η υιοθέτηση του διαδικτύου και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών.
- Πώς μετριέται/αποτιμάται η εμπειρία που είχαν οι πελάτες;
- Ξαναχτίζοντας το κατάστημα.
- Κέντρα επικοινωνίας και IVRs (Interactive Voice Response)
- Διαδίκτυο
- Το σωστό μίγμα
- Χρηστικότητα
- Cross selling
- Smartphones (αποτυχίες + επιτυχίες + διδαχές + ευκαιρίες)
- Self service banking – ATM
- Η πορεία της τράπεζας μέσα από ταχύρρυθμες αλλαγές.
- Τεχνολογική έκρηξη και η τραπεζική τη 2η δεκαετία του 2000
- Ο θάνατος της διαφήμισης; Προβλεπτικές και Προ-γνωσιακές πωλήσεις και Μάρκετινγκ.
- Η ανταγωνιστική τράπεζα του μέλλοντος (του σήμερα;)
Θα δίνονται σημειώσεις με τη μορφή διαφανειών, και πιο αναλυτική περιγραφή όπου χρειάζεται…
Η παρακολούθηση γίνεται αποκλειστικά από το Διαδίκτυο μέσω απλού εκπαιδευτικού λογισμικού (πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης), παρέχεται ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και συνεχή εκπαιδευτική υποστήριξη. Από τη στιγμή που ένας υποψήφιος γίνεται δεκτός στο Πρόγραμμα, δημιουργείται λογαριασμός χρήστη στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, στον οποίο δίνεται πρόσβαση στην εκπαιδευτική ενότητα της επιλογής του. Στα πλαίσια της κάθε εκπαιδευτικής ενότητας γίνεται ανάρτηση σε εβδομαδιαία βάση στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού του υπεύθυνου διδάσκοντα. Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει ηλεκτρονικές σημειώσεις με θεωρία και παραδείγματα τα οποία είναι σε μορφή pdf με δυνατότητα αποθήκευσης και εκτύπωσης, ώστε να είναι εφικτή η μελέτη και offline. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης εργασιών ή τεστ αυτοαξιολόγησης. Ο εκπαιδευόμενος έχει πρόσβαση, οποιαδήποτε στιγμή και από οπουδήποτε έχει σύνδεση Internet, σε όλες τις δραστηριότητες, πηγές πληροφοριών και ανακοινώσεις του εκάστοτε μαθήματος και του κοινοποιούνται στοιχεία επικοινωνίας με τον διδάσκοντα για επίλυση αποριών. Οι συμμετέχοντες πρέπει να :
- μελετούν την ύλη και τις σημειώσεις
- χρησιμοποιούν τις συνδέσεις που σχετίζονται με την ύλη του μαθήματος
- υποβάλλουν εργασίες, τεστ αυτοαξιολόγησης και απαντήσεις τελικής εξέτασης
Οι συμμετέχοντες πρέπει να διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και προσωπικό λογαριασμό e-mail.
H εξεταστική διαδικασία πραγματοποιείται εξ αποστάσεως μέσα από την πλατφόρμα e-learning με τη συμπλήρωση τεστ επίδοσης (ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής) το οποίο είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες ημερομηνίες ή με την ανάρτηση θεμάτων (ερωτήσεων- ασκήσεων τελικής εξέτασης) σε μορφή ανάθεσης εργασίας με προθεσμία υποβολής των απαντήσεων. Υπάρχει η δυνατότητα να προγραμματιστεί σε συνεννόηση με τον εκπαιδευόμενο η εκπρόθεσμη συμμετοχή του στην τελική εξέταση με την προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει διάστημα πάνω από ένα έτος από την εγγραφή του στην αντίστοιχη διδακτική ενότητα.